Zajęcia w przedszkolach – tematyka

lis 09 2023

Zajęcia w przedszkolach – tematyka

Poniżej prezentujemy informacje na temat programu zajęć prowadzonych w przedszkolach w ramach Wawerskiego Programu Wsparcia Zdrowia Psychicznego.

1. KREATYWNOŚĆ I WYZNACZANIE GRANIC: 

W ramach tego modułu, dzieci będą zachęcane do wyrażania swojej kreatywności i rozwijania swojego potencjału twórczego. Będą miały okazję rozwijać swoją wyobraźnię, rozwiązywać problemy, i budować swoje umiejętności rozumienia świata wokół nich. Jednocześnie, będą również uczyć się o znaczeniu wyznaczania granic i respektowania granic innych dzieci.

  • Poznanie siebie i innych w grupie.
  • Rozwijanie kreatywności
  • Rozumienie istoty zasad i granic w życiu codziennym.
  • Uświadomienie znaczenia różnych zachowań w funkcjonowaniu w grupie.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji.
  • Pobudzenie uważności.

2. POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA: 

W tym module, dzieci będą pracować nad rozwijaniem swojego poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie. Poprzez zabawy, rozmowy i różne ćwiczenia, będą miały okazję wyrazić swoje uczucia, obawy i potrzeby. Będziemy pracować nad poczuciem bezpieczeństwa jako kluczowym elementem dla rozwoju zdrowych relacji z innymi.

  • uświadomienie dzieciom, czym jest poczucie bezpieczeństwa i jakie elementy wpływają na to poczucie.
  • umożliwienie dzieciom wyrażenia swoich uczuć i myśli związanych z bezpieczeństwem.
  • rozwijanie zdolności do rozpoznawania sytuacji, w których można czuć się bezpiecznie lub niebezpiecznie oraz jakie emocje mogą się z tym wiązać
  • kreowanie indywidualnych “skrzynek bezpieczeństwa” jako narzędzia do zrozumienia, co jest dla nich ważne i daje poczucie bezpieczeństwa.

3. KONCENTRACJA I UWAŻNOŚĆ: 

Ten moduł skupia się na rozwijaniu zdolności koncentracji i uważności u dzieci. Poprzez gry i ćwiczenia, dzieci będą uczyć się kontrolować swoją uwagę, zwiększać swoją zdolność do skupiania się na zadaniach i świadomego doświadczania otaczającego świata. Te umiejętności są niezwykle istotne dla efektywnego uczenia się i rozwoju zdolności emocjonalnych.

  • Rozwijanie uważności;
  • Poznawanie siebie i dostrzeganie swoich mocnych stron;
  • Wspieranie koncentracji na tu i teraz u dzieci;
  • Budowanie umiejętności związanych z regulacją emocji.

4. ROZUMIENIE SIEBIE W RELACJI Z INNYMI: 

W ramach tego modułu, dzieci będą pracować nad rozumieniem siebie i innych w kontekście społecznych interakcji. Poprzez zabawy zespołowe, rozmowy o uczuciach i relacjach, dzieci będą rozwijać empatię, zdolność rozumienia perspektywy innych osób, oraz umiejętność rozwiązywania konfliktów. Te umiejętności są niezbędne do nawiązywania pozytywnych relacji z innymi dziećmi.

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
  • Rozwijanie kreatywności;
  • Rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji.

W ramach każdego z modułów przewidziane są ćwiczenia rozwijające umiejętność rozumienia i zarządzania emocjami (adekwatne do wieku i rozwoju psychicznego dzieci) oraz ćwiczenia oddechowe, wspierające wyciszenie i self-reg.

Elementem zajęć będzie także wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania grupy prowadzona przez trenera.

Uwaga! Przebieg lub plan na realizację zajęć może być dostosowany do potrzeb konkretnej grupy oraz zakresu wsparcia koniecznego do efektywnej realizacji Programu.

0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment

X